Blod???

Röda strimmor av blod när jag torkade mig i morse. Kom små fläckar häromdagen också men då trodde jag att det hörde ihop med min tröga mage. Men det verkar inte så. Dessvärre tycker jag inte att livmodern verkar växa som den ska heller. När jag väntade stora E så hade jag en kulle på magen när jag låg ner vid denna tiden. Hur det var med lilla H minns jag inte, men just nu syns det absolut ingenting. Det går inåt från höftbenen som en liten skål.

Orkar inte. Ringde gyn och grät men de kan ju inte göra så mycket, det är bara att vänta och se. Känner mig så trött och tom. Det blir inga fler försök om nu detta går åt skogen. Jag orkar inte mer. Inget mer illamående, trötthet, viktuppgång och dåligt humör. Förutom oron och stressen.

Märkligt nog känns det faktiskt som att jag kan acceptera att jag är för gammal om nu inte detta går bra. Det fascinerar mig lite faktiskt, att det känns ok. Jag har ju tänkt så ända från början, då när jag började min barnresa på egen hand; att jag vill i alla fall få försöka! Då menade jag att försöka få barn överhuvudtaget, nu att uppfylla längtan efter fler barn. Men jag har inte förrän nu behövt pröva tanken i verkligheten. Och jag verkar stå fast vid idén att om det inte fungerar så har jag i alla fall försökt och livet kan innehålla så enormt mycket mer och jag ska se till att det blir så också!

Och så ska jag fortsätta att njuta av min fantastiska familj ❤️ Jag är så enormt tacksam och glad över mina två fina tjejer. Mer kan jag knappast önska ❤️

3 thoughts on “Blod???

  1. Usch vad jobbigt! Men magen behöver verkligen inte synas alls när det är så tidigt! Blod kan komma från sköra slemhinnor! Men jag förstår förstås varför du oroar dig så klart! Jag ville bifoga ett foto, men det går inte. men det är iaf från mitt RUL och där sticker fortfarande mina höftben upp ovanför magen. Det syns absolut ingenting när jag ligger på rygg! Så det kan verkligen vara olika, och jag tänker att det kan vara olika från graviditet till graviditet också! Kram och lycka till!

    • Försöker tänka så, att det säkert är olika. Och jag ser ju knappast likadan ut nu som för sex år sedan… En hel del ligament och organ lär ju vara i olika faser av uttöjning redan från början så det KAN vara så enkelt att livmoderns faller ännu mer bakåt nu än tidigare. Jag har lugnat ner mig nu och inget mer blod har synts till. Tänker låta det vara så här tills jag ska till bm om tre veckor. För jag kan inte springa och göra ultraljud varje vecka precis…

Kommentera

