Planering

v.9 (8+0)

Som ni vet studerar jag på universitetet. Jag har två terminer kvar och sedan är jag klar!!!! Längtan efter ett tredje barn har gjort att jag gladeligen ställer till det med studierna, tiden springer som bekant förbi och jag fyller 40 år nu i november. Att läsa färdigt och få ett jobb har alltså fått komma ganska långt ner på prioriteringslistan. Nu sitter vi då i den fantastiska situationen att jag kanske bara kommer kunna gå fram till mitten av sista terminen innan det blir dags för uppehåll. Kan vara så dags att tänka på senare i höst kan man tycka men kruxet är att vi ska skriva C-uppsats med början denna termin. Och uppsatsen ska skrivas i par. Vilket innebär att jag riskerar att svika en skrivpartner halvvägs, eller på slutet, beroende på hur jag mår. Därför var jag på skolan idag och pratade med vår studievägledare.

Det blev ett bra möte. Jag hade hoppats på att kunna göra min slutpraktik i början av vårterminen och sedan skriva uppsatsen under sommaren/hösten på lediga stunder. Helt galen planering egentligen för hur hade jag tänkt att jag skulle orka med praktik (som är ännu tyngre än ett heltidsjobb) inom vården och vara höggravid? Och sedan skriva uppsats med tre barn hemma???  Som tur är visade det sig inte fungera med hur kursen är upplagd. Istället blir det teori, några seminarier och uppsats första halvan. Och så får jag göra praktiken längre fram på hösten eller nästkommande vår. Och hon ska försöka yrka på att jag ska få skriva uppsatsen själv. Det gör att jag kan slippa pressen att den måste vara klar ett visst datum under våren och jag kan därmed jobba på utifrån ork och förmåga. Det känns faktiskt helt fantastiskt! Lite orolig har jag ju varit över att måsta pressa mig över mina gränser och därmed krascha igen. Nu visade det sig att rent praktiska omständigheter satte stopp för det innan jag ens kunde försöka.

Annars mår jag som jag gjort de senaste veckorna, ganska uselt. Ett faktum som gör mig mycket nöjd och glad, vid sidan av att vara ganska utmattande. Dessutom börjar det kännas att något händer där inne. Häromdagen hade jag ganska mycket molvärk och sedan dess börjar det kännas lite mer stumt och utfyllt i nedre delen av magen. Underbara känsla! Medicinen fortsätter att göra nytta men jag mår ändå illa från och till. Framförallt när effekten börjar gå ur kroppen där strax före lunch och vid 16-tiden på eftermiddagen. Idag kraschade jag inne på Ica Maxi, halvvägs igenom handlingen. Det var inte kul att slutföra det hela och ta sig hem. Och så stackars barnen som undrar varför mamma inte är glad och blir så arg… Måste komma ihåg att jag inte kan pressa mig nu, hur gärna jag än vill. I morgon blir det en heldag hemma i alla fall. Tjejerna leker helt fantastiskt bra tillsammans så jag ser fram emot en lugn dag med pyssel såväl inne som i trädgården. Nästa vecka börjar höstterminen så då vill jag ha lite ordning här hemma.

Kommentera

