Illamåendet

Ilamåendet har nått nya höjder senaste veckan. Kan inte peka ut någon speciell dag det blev värre men till slut har jag inte fungerat alls. Det enda som hjälpt har varit att ligga ner helt tyst och inte röra en muskel. Vilket såklart inte fungerar ens på kort sikt. Att jag jobbat natt har inte hjälpt precis för då blir hela kroppen i olag. Så nu knaprar jag Lergigan Comp igen. De var märkligt ovilliga att skriva ut det på MVC, jag skulle prova allt annat först, men jag stod på mig. Jag har ju provat vid mina tidigare graviditeter och ingenting har någonsin fungerat annat än Lergiganet. Så med hjälp av dom är jag nu uppegående och kan fungera ok. Jag måste äta ofta, bli hungrig är det inte tal om för då börjat det igen, och jag måste röra mig sakta. Men så länge jag uppfyller det så mår jag okej. Och är så innerligt tacksam över att jag mår så pass dåligt denna gång.

Annars då? Jo, brösten är mer än ömma. Svullna och knöliga. I natt vaknade jag av att det gjorde ont i dom för att jag hade lagt mig på mage. Ingen växtvärk i magen dock. Och genast tänker jag utomkveds… Herregud. Skulle så gärna vilja få tyst på den där rädda rösten i huvudet någon gång.

Men vilken skillnad mot de två gånger det inte slutat bra. Kanske kan det faktiskt gå vägen nu?

2 thoughts on “Illamåendet

  1. Lika mycket som jag hatade illamåendet lika oroad blev jag de dagar det var lite mindre – illamåendet var ju mitt kvitto på graviditeten.

    Med det sagt får jag rysningar när jag läser fina ord. Jag får fortfarande lätta panikkänslor vid tanken på att vara gravid och illamående!

    För mig gjorde lergigan inte ett dyft skillnad. Om de inte hjälper dig tillräckligt finns ju starkare preparat att undersöka, bara så du vet. Jag ska väl inte rekommendera nåt eftersom inget funkade för mig 😝

    Krama om dig!

    • Jag kan tro att tanken ger dig panikkänslor. Jag kräks ju inte så jag är inte lika utsatt som du var, gudskelov. Men nog så handikappande ändå. Jobbar tre nätter nu och har lite ångest inför det faktiskt. Undrar hur det ska gå…
      Lergigan Comp fungerar ypperligt för mig. Misstänker att det är lågt blodtryck och yrsel som är grundorsaken till mitt illamående och lite efedrin och koffein verkar ordna till det värsta av det 🤗 Fast jag får ett förfärligt kliande i benen som biverkan…
      Sa till mannen igår att jag tydligen helt klart förträngt hur jobbigt det är att må så illa. Han hade inte glömt sa han, och påpekade igen varför han varit emot ett till barn… 😂😂
      Men precis som du säger så blir det lätt skräck när det släpper en stund eftersom det ändå är ett slags bevis på att det händer något bra där inne 😲

      Kram och heja dig!!!

Kommentera

