Att outa sig på jobb

v.4+6 eller 5+1

Idag bar det inte längre. Jobbade dagpass vilket innebär att vi börjar kl 7. Efter en timme var jag kallsvettig av att hantera illamåendet, sammanbiten, förvirrad och helt slut. Mitt vanliga effektiva och snabbtänkta jag var inte alls i närheten av där jag befann mig. Så jag fick helt enkelt berätta för mina kollegor vad som är på gång. Jobbar ju på rätt ställe för sånt i alla fall 😜 Många glada miner och grattis så klart. Även dessa hurtfriska ”Men så kan du inte tänka, det kommer gå bra den här gången ska du se!” när jag vädrade min oro pga de två missfallen. Avskyr kommentarer av den sorten för ingen kan lova någonting.

Hur som helst släppte det värsta efter lite te och ett äpple på förmiddagen. Vilket såklart skrämde mig. Kaffelukten är inte lika vidrigt idag heller. Vad betyder det? Att illamåendet inte är som det ska? Utvecklas det inte som det ska där inne? Jag har ändå fungerat här hemma när jag kom hem, förutom att jag somnade under barnen i soffan när jag kom hem. Usch, denna bergochdalbana. Är tillbaka i samma oro som när jag väntade lilla E, och det ville jag inte. Men, det blir väll så när jag förlorat två graviditeter så nära inpå. Jag önskar så innerligt att detta går vägen.

Kommentera

