Tjuvtester och slutligen testdag

20/7 Bim -7 Helt negativt hcg-test. Då vet jag att allt gammalt är borta ändå.

21/7 Bim -6. Hämtar en kopp kaffe till en utmattad och orolig nybliven pappa tidigt på morgonen. Kväljningarna som uppstod vid lukten av kaffet är misstänkt välbekant 😊

22/7 Bim -5. Svagt positivt på graviditetstestet!!! Igen!! Helt vansinnigt men fantastiskt. Min och mannens entusiasm är dock en aning dämpad. Vi får se vad detta blir. Men visst känns det fantastiskt att vi faktiskt bli gravida varje gång, utan undantag än så länge!

23/7 Bim -4. Något starkare streck denna morgon. Samma kväljningar vid kaffehantering och ett förnyat sug efter knäckebröd som jag äter mest hela tiden. Nu ska jag ta en aningens paus från testandet. Jag avskyr ångesten när streck som inte ökar i styrka ska analyseras. Bättre att vänta och se.

Måtte detta gå vägen nu!

25/7 Bim -2. Testade idag igen. Inte på morgonen, utan min vana trogen längre fram på dagen. Jag tycker det är lugnare, för är strecket svagt kan jag alltid tänka att det beror på att det inte är morgonurin.. Oavsett vad så blev det ett oväntat starkt positivt utslag idag! Det är alltså på rätt väg detta, än så länge i alla fall! Om inte annat kanske det räcker till att hinna registrera så jag kan få hjälp om även detta går åt skogen. Tre missfall ger en utredning har de sagt, oavsett antal tidigare barn och ålder. Hur som helst så unnar jag mig att vara lycklig och pirrig idag, det går aldrig att vara lycklig i onödan 😊

26/7 Bim -1. Med tanke på utslaget på testet idag så undrar jag om det inte är så att det är bim idag. Det innebär en cykel på 26 dagar och en 2 dagar tidig ägglossning, vilket jag misstänkte. Nåja, det är små petitesser i sammanhanget. Antingen stannar den lill* eller så gör den det inte, oavsett vilken dag jag räknar på. Jag testar på nytt på fredag. Dvs bim räknad på en normal 28-dagarscykel. Och sen får jag förhoppningsvis ringa mödravården på måndag!

27/7. Bim/cd28. Bestämde mig för att inte testa idag men så ikväll drog jag fram ett test. Så dumt. Mycket svagare test än igår. Som på Bim -4. Inte bra. Inte bra alls. Jag blev misstänksam redan tidigare idag. Mensvärk, lång promenad och ett tungt träningspass utan trötthet och matt kropp. Fast jag försökte att bortförklara allt med att olika graviditeter känns olika. Knappast troligt ändå… Fan, fan, fan. Inte igen!!!

28/7 Nya test nu på morgonen. Ett tydligt och vackert plus. Och ett bra extrastreck på de billiga stickorna, men det tog en evig tid för det att komma fram. Om det är lika starkt som i förrgår vet jag inte, möjligen något svagare. Just nu är jag i alla fall gravid. Nu är det bara att följa med i detta och vänta. Hur det går kommer ju att visa sig med tiden och är ingenting jag kan påverka. Så svårt att lugna nerverna bara…

2 thoughts on “Tjuvtester och slutligen testdag

    • Tack!
      Ja, där fick jag för min ovana att testa lite nu och då på dygnet, och varje dag för den delen. Riktigt dåligt att hålla på så! Men nu verkar det ändå vara på rätt väg ✊✊

Kommentera

