CD 1

Jaha, tydligen blev det en cykels paus vare sig jag ville det eller ej. I morse kom mensen som en stor överraskning. Eller kanske inte egentligen; munsår, finnar och irritation har plågat mig senaste dagarna men jag är egentligen på cd 24 idag (tror jag) om jag räknar från när embryot kom ut men å andra sidan är det 28 dagar sedan jag började småblöda varje dag. Hur som helst, har jag på något sätt haft ägglossning denna månad så var det när jag fortfarande hade avslag så paus blev det. Och vad bra att kroppen såg till att få den där pausen på egen hand!

Jag hoppas innerligt att det är en normal cykel vi går in i nu med en ärlig chans till en ny graviditet. På graviditetstesten kommer fortfarande de svagaste spökstreck jag sett, så jag hoppas det hamnar på noll i och med blödningen nu. Återstår bara att komma in i vanlig vardag och ta tag i kroppen också. Så fort jag blir gravid suger min kropp åt sig varje gram fett den kan så jag är en aning bredare över höfter och midja än jag brukar vara. Helt ok om jag hade haft en bebis i magen men nu känns det inte det minsta kul 😕 Mest är det jobbigt för att jag märker att folk runtomkring mig sneglar misstänksamt på mig och magregionen, det blir ju så himla tydligt eftersom jag är rätt så smal i vanliga fall..

Kommentera

