Trött

Jag är trött. Det går märkligt nog bra att jobba. Men det är tungt att träna. Jag sover som klubbad på nätterna, så pass att jag knappt lyckas röra mig när barnen vaknar och ropar på oss. Istället är det mannen som får ta allt spring, vilket kanske är rimligt efter alla år jag har gjort det hitintills 😝 Jag vet inte om det är småbarnslivet, ett långt och pressat läsår eller missfallen som gör mig så trött. Kanske en kombination. Och jag pendlar mellan hopp om att bli gravid snart igen, oro för att inte bli det och oro för att faktiskt bli gravid snart, jag vill inte ha fler missfall.

Och jag har slutligen börjat sörja de förlorade graviditeterna. Kanske inte just barnen för de blev inte, hade inte kunnat bli. Men jag skulle ha varit i v.16+0 eller v.11+6 idag, om det bara hade gått bra. Vi skulle varit på väg mot att få göra våra fina barn till storasyskon. Mot att få berätta för dom att det finns en bebis i mammas mage. Mot att få dela glädjen och längtan med barnen. Och just de tankar gör att jag går sönder en smula inombords. Jag undrar om det någonsin kommer ske. Och om det sker att det kommer dröja så länge att det inte blir en samlad syskonskara så som jag önskade utan ett småsyskon med stort åldersglapp.

2 thoughts on “Trött

  1. Dagens bästa nyhet att du börjat skriva igen!
    Jag läste din blogg för många år sedan och har tänkt på dig ibland.
    Tråkigt att läsa om missfallen, men fantastiskt att läsa om din fina familj.
    Kram och lycka till!

    • Oj, tack 😊 Och välkommen tillbaka 😊
      Ja, jag trivs med att skriva igen. Har saknat det och inser hur viktigt det är för mig själv att ha mina tankar samlade på en plats där jag kan gå tillbaka och se hur det var.

Kommentera

