Dag 16. Ägglossning?

Ja, som rubriker säger så är det dag 16 idag. Avslaget försvann som i ett trollslag dag 13. Märkligt nog har jag plötsligt inte ont i livmodertappen heller. Så oerhört skönt! Dessutom undrar jag om jag inte har ägglossning? Enligt min kalender så skulle jag ha ägglossning igår och jag har faktiskt flera tecken på det. LH-stickorna säger ju ingenting eftersom jag får utslag på hcg fortfarande. Vi får vänta och se helt enkelt. Antingen blir jag gravid igen 😱 eller så kommer mensen om 12 dagar eller ännu senare för den delen eftersom jag inte har en chans att spåra ägglossningen…. Mycket rörigt tycker jag som gillar att ha koll. Ett eventuellt graviditetstest om två veckor kommer inte säga ett smack egentligen. Så jag kan förstå att dom råder till att vänta en månad innan nya försök. Pratade föresten med gyn igår och dom ska skicka hem ett av de graviditetstest dom använder, med en känslighet på 500 mIU/mL. Dvs mycket högre än de som köps i handeln som mäter redan vid 25 mIU/mL eller ännu lägre. Det ska jag ta när det gått en månad, är det negativt har allt gått som det ska. Och jag tänker som så att även om det påbörjas en ny graviditet nu så är inte hcg uppe i 500 på bim så jag testar om två veckor helt enkelt. Och så ska jag försöka knipa åt mig ett till sådant test för att kolla ytterligare två veckor senare om inte mensen dyker upp som den ska. Ja, knipa åt mig. Gyn ligger vägg i vägg med avdelningen där jag jobbar nu så det ska jag nog kunna lirka till mig på något sätt.

edit: testade nu i kväll med ett helt vanligt graviditetstest (25 mIU/mL) och dert var helt blankt! Så negativt det kan bli! Hurra!!!! 

Edit 2: helt blankt kanske var att ta i. När jag tittade på det igen en timme senare så finns där ett svagt, svagt skuggstreck. Men under omständigheterna är jag väldigt nöjd med det också. 

Kommentera

