Dag 13

Idag är det dag 13 efter att missfallsblödningen kom igång ordentligt. Jag blödde inte så mycket mer efter läkarbesöket men däremot har jag haft avslag precis som efter mina förlossningar. Igår hade jag fortfarande lite, lite blodblandade flytningar. Idag har det än så länge inte kommit något, jag hoppas det är klart nu även om jag är väldigt öm i livmodertappen fortfarande. Graviditetstesten visar tyvärr fortfarande positivt om än svagare och därmed är även ägglossningstesten stark positiva. Det känns så dryyygt! Jag vill att det ska sluta nu. Jag vill vara klar och gå vidare mot nya försök. För jag har bestämt mig för att köra på igen så fort jag läkt. Frågade de kunniga jag har runtomkring mig och det finns inga medicinska skäl att vänta. Och önskan att försöka igen kom tillbaka så fort den större blödningen avtog. Snacka om att det svänger snabbt. Men för det krävs en läkt livmoder och ägglossning. När det nu blir…

Jag har sedan i måndags även börjat mitt sommarjobb på BB. Känslan av att kliva ut och in i olika roller har varit påtaglig; i ena stunden grattar jag nyförlösta, tröstar, peppar och tar hand om. I nästa går jag på toaletten för att sköta mitt eget avslag, efter mitt missfall…. Det har gått helt okej. Jag tänker oftast inte på det när jag möter våra patienter. Förutom idag, då jag mötte en kvinna som hade två barn hemma i mina egna barns ålder och som just fött sitt tredje barn. Då stack det till i mig. Jag skulle också varit på väg dit om inte allt gått åt skogen. Jävla skit faktiskt 😔

Samtidigt; tacksam för allt jag har. Grannbarnen, dotterns kompisar, förlorade sin mamma tidigare i veckan. Ångesten som tanken på att vara tvungen dö ifrån sina barn ger mig slår mig nästan till marken. Vi gör vad vi kan, vi som är runtomkring. Men vi kan inte göra det de verkligen skulle behöva; få tillbaka sin mamma.

 

Kommentera

