I morgon är det äntligen dags

I tisdags började jag småblöda lite under hela dagen. Detta fortsatte under gårdagen och kulminerade med smärta och allt mer blod under kvällen i går. Två Citodon och en vetekudde på magen tog gudskelov bort allt det onda och mängden blod är helt hanterbar. Idag har jag inte känt särskilt mycket förutom att jag är trött och att jag blöder. Tyvärr har jag haft båda barnen hemma idag då ena hade feber i början av veckan. Har väll inte varit den mest aktiva och tålmodiga mamman idag 😔. Men, vi har tagit oss igenom dagen ändå. Nu, lagom tills maken kom hem från jobbet började smärtan komma tillbaka så nu ligger jag här på nytt i soffan med vetekudde på magen och väntar på att effekten från mina Citodon ska sätta in. I morgon ska jag vara på kvinnokliniken kl 8 och jag ser faktiskt fram emot det. Ska bli skönt att få avsluta. Det är dessutom bra att det startat av sig själv tänker jag, har jag tur är det kanske redan avklarat när jag kommer dit i morgon. Jag tycker iof att jag blöder märkligt lite men vad vet jag? Det är svårt att avgöra hur mycket det är och hur mycket det ska vara. Vad jag har förstått av mätningarna så slutade livmodern att växa i v.5+3 och har dessutom krympt sedan dess. Kanske är mängden blod mindre då?

 

Kommentera

