2:a maj 2017

Kanske dags att skriva lite igen. Detta är ju trots allt min sida om barnlängtan och nu är det faktiskt, helt otroligt och ofattbart dags igen! Ja. Jag är gravid! Igen!

Hur har detta gått till då kan man ju undra? Tja, på det gamla vanliga sättet. Maken var ju länge en stark motståndare till fler barn och fram till i höstas var jag enig med honom i att jag inte orkade mer. Men så hände något. Jag landade i tillvaron här och barnen blev större. Min längtan växte sig enorm. Så efter många diskussioner, förtvivlan från oss båda och även ett besök i familjeterapi så var han med på tåget. Och obegripligt nog så tog det sig på en gång nu igen! Jag slutade med mina minipiller 1:a mars och blev gravid ägglossningen därpå. Tyvärr var det bara ett mycket svagt plus på BIM den 3:e april och med efterföljande blödningar dagen därpå kunde jag konstatera att det var ett mycket tidigt missfall. Väntat då tröttheten gav vika dagen före och testen var så svaga. Nu idag, fyra veckor senare, sitter jag dock med ett mycket starkt och fint plus. Missfallet förra månaden gör tyvärr att jag är lite halvljummen i min glädje. Att maken inte reagerar så positivt gör inte heller saken lättare precis. Tror nästan han fått kalla fötter men det är ju så dags nu det. Nåja. Går det på ända denna gång med så orkar jag nog inte mer. Mitt humör är vansinnigt, hormonerna lever rövare i kroppen direkt, och jag är väldigt trött. Det här är inte bra för vår familj. Och att få missfall vet ni alla också hur tungt det är. Och med tanke på hur fina barn vi redan har så är jag beredd att kasta in handduken rätt snabbt på detta.

Kommentera

