18:e maj, I väntan

Symtomen är väldigt annorlunda denna gång. Trött – absolut men inte paniktrött. Humör – Eh, ja! Herregud så arg jag är! Ömma bröst -Japp, mer än när jag väntade lilla H faktiskt men inte lika mycket som första gången. Flytningar – Ja, faktiskt. De två andra gångerna har jag varit snustorr i underlivet från befruktning till avslutad amning. Denna gång är det inte alls lika uttalat utan mer som normalt, när jag inte är gravid. Illamående – inte så farligt faktiskt. Började må illa exakt samma dag som innan, v.5+1, och har sedan dess tagit en Lergigan Comp på morgonen det första jag gör och utöver det hållit mig borta från söta saker och istället koncentrerar mig på att äta regelbundet och med fokus på långsamma kolhydrater, fett och protein. Och så länge jag inte stressar eller rör mig för fort (hör väll ihop antar jag) så mår jag bra! Och det är väll detta som oroar mig. Är det någon där inne? Eller så är jag längre gången än jag tror eftersom jag tydligen inte kan avgöra på symtomen vilken vecka jag är i denna gång. Symtomen försvann dessutom inte helt efter missfallet så det kan ju faktiskt vara så att det inte var något missfall. Även om jag är mer eller mindre säker på att det faktiskt var det (= 6 dagars blödning med klumpar, negativt graviditetstest på dag 5 och tydlig ägglossningsstegring cd 14 och 15, svagt plus BIM -5 och starkt plus på BIM). Därav vul på måndag i alla fall. För antingen är det v.6+2 idag, eller v.10+3. Eller inte alls. Väntan är olidlig.

Kommentera

