Gaaahhh!

Storasyster fick snuva och feber i förrgår. Bara mamma duger då så det har varit ledsna nätter när J försökt ta hand om henne. Vi fick ge upp det ganska snabbt tyvärr så jag har haft båda de små hos mig i dubbelsängen och mannen har sovit i lilla E’s rum. På min ena sida har den minsta grymtat och bräkt så fort hon tappar närkontakt med bröstet. På den andra sidan har en ledsen tjej proklamerat ”min mamma” gång på gång och klängt sig fast så gott det går. Igår morse kulminerade det i storgråt då den stora ville gå upp men den lilla ha mat. -”inte Hannah mat!” snorades det i högan sky på min vänstra sida. Gaaahhh! Tycker så synd om min lilla stora tjej. Jag vill ju finnas där för henne. Men jag vill finnas lika mycket för min lilla lilla tjej också. Det eviga dilemmat som flerbarnsföräldrar.

Jag har redan konstaterat att jag antagligen kommer åldras mer det närmaste året än jag gjort de senaste tio…

6 thoughts on “Gaaahhh!

  1. Min kommentar försvann.
    Vår familjepsykolog menar att stora syskon lätt känner sig utanför och bästa sätten är att vara rättvis och att kommunikation är a och o.. Jag tar Lily först om hon är ledsen. Leah får vänta tre minuter tills Lily är lugn. Det tar jag Leah. Svårt. Mycket. Köper saker till båda. Aldrig Bara till Leah. Iallafall nu i början. Viktigt. Finns mycket böcker på bibblan. Vill du ha boktips? Eller prata mer
    eller bolla så vet du var jag finns. Kram!

    • Ja, så är det ju. Låter också Hannah vänta, Ebba är ju den som uppfattar situationen och kan känna sig bortvald. Men ändå, ibland önskar jag mer tillräcklighet…
      Tack för bekräftelsen!
      Kram

  2. Jobbigt att känna sig otillräcklig. Klart det är en omställning för E att inte alltid komma först. Hoppas hon kryar på sig snart så mannen duger för henne igen! Kram

  3. Som jag känner igen mig i det du skriver. Att känna sig otillräcklig.
    Det är en stor omställning för lilla E, att behöva dela dig med en annan.
    Men vet du vad? Det blir bättre.
    Du kommer kunna frigöra dig från lillan mer och mer allt eftersom hon växer, då kommer det bli mer tid över för E.
    Jag vet att det känns hårt när barnen gråter och vill ha din uppmärksamhet och du inte kan ge den till 100%.
    Hoppas hon kryar på sig snabbt!

    Massa kram! ❤️

Kommentera

