Det drar ihop sig. v.39 (38+6)

Haha, ser nu att rubriken blev en rätt kass ordvits 😉
Hur som helst har något ändrats idag. Plötsligt i förmiddags blev magens form väldigt underlig och det kändes som om fröken där inne pressade på åt alla håll. När jag reser mig pressar det dessutom nedåt på ett nytt sätt. Eller nytt och nytt. Precis så här kändes det dagen innan förlossningen med lilla E drog igång. Fast då fattade jag inte att det var sammandragningar utan tyckte bara hon trängdes mer än vanligt…

Idag är annars en bättre dag än igår då jag var så trött att jag höll på att gå sönder. Lilla E blev dunderförkyld i söndags och har därmed sovit dåligt ett par nätter, och sover hon dåligt så sover jag dåligt. Igår var hon mycket bättre men inte helt okej för förskola så ett stycke rastlös 2-åring ägnade sig åt att hoppa på sin slutkörda och tunga mor större delen av dagen. Och ju mindre jag orkade desto oroligare blev hon och därmed mer intensiv. Gisses. Hon stupade i säng i går kväll i alla fall och mannen lovade att ta natten. Men först skulle vi mysa lite i soffan och se Homeland. Vilket gick åt skogen då jag kommer ut ur lilla E’s rum och han har värmt en tallrik rökta revben att smaska på. Illamåendet och kväljningarna sköljde över mig och jag blev så besviken. Kunde han verkligen inte låtit bli dom när han vet hur vidrigt jag tycker det är? Vände och gick och la mig istället, kl 20.30. Ledsen och sur. Som tur var har jag fått sova i natt och har lite mer energi i kroppen nu. Har ägnat mig åt att måla ytterligare ett varv på säkerhetsgrinden vid trappen och sedan byta alla sängkläder och tvätta. Jodå, jag vet att man ska vila, vila och vila när det närmar sig men jag undrar hur många som verkligen kan göra det. Drivkraften att ordna sitt bo innan födseln är stark. På många sätt är vi bara våra instinkter när det kommer till detta, och jag tror på att låta det vara så.

Just nu känns väll inte förlossningen som om den lurar runt hörnet, men snart så 🙂 Vi har packat klart våra väskor, städat undan hemma, bäddad vaggan och fyllt kyl och frys. Nu ska vi bara få till att jag fattar när det är på riktigt så mormor hinner ner hit från Ekerö…

8 thoughts on “Det drar ihop sig. v.39 (38+6)

  1. Hej å håå=)) Vi är ju i extakt samma dag ju! Det har jag inte sett förrän nu=P Du måste ju också vara beräknad till den 3/9=D Spännande!
    Har du något instagram? Så man kan följa dig där menar jag=) Om man får förstås=P
    Gjorde själv ett inlägg nyss, jag har ju molande mensvärkliknande känning som klingar av ibland plus en massa sammandragningar.
    Ska bli spännande & följa dig=)

    • Haha, har sett det någon gång förut och hajat till. Jodå, 3:e sept. Ska bli spännande att se vem som kommer först 🙂

      Jag har Instagram, men bara för familjen och några få vänner som är spridda över hela världen. Men tack för att du vill följa mig, det värmer 🙂
      Kram

Kommentera

