När köksfläkten åker in i diskmaskinen

Här hemma har fixandet och boandet stegrats senaste dagarna. I dag kom turen till köksfläkten i samband med att jag storstädade huset. Samtidigt tvättar jag nästan maniskt allt som kommer i tvättkorgarna. För jag vill hålla undan så vi kommer hem till hyfsat med rena kläder, och inte tvättberg, efter förlossningen.
Och så virkar jag. Babyfilten är faktiskt klar och ligger just nu på tork efter att ha sköljts och sträckts. Jag blev så nöjd med resultatet så det är sanslöst. Tänk, de där garnerna köpte jag när jag väntade lilla E men då renoverade jag lägenheten istället för att virka. Nu är filten äntligen klar! 2,5 år senare… 😉

Annars känner jag ingenting förutom vild sjögång i magen. V.38(37+6) idag. Och att jag är tröttare än tröttast. I dag höll jag dessutom lilla E hemma från förskolan då hon slokade betänkligt i morse. Det blev mycket film och en del glass, saft och bullar för att få i henne lite energi då hon ätit väldigt dåligt de senaste dagarna. Nu på kvällen har hon dock kvicknat till och ätit rejält med både mat och efterrätt. Skönt. Så i morgon blir det förskola för fröken och vila för mamman. Välbehövligt även om jag älskar att ha henne nära, för jag är rejält slut som det är nu. Hon har i alla fall somnat för natten nu och jag hoppas på en lugn natt. Kanske ska jag redan nu, kl 20.30, gå och lägga mig? Lite extra sömn hade inte skadat.

Kram och godnatt!

2 thoughts on “När köksfläkten åker in i diskmaskinen

Kommentera

