Frånvarande

Jodå, jag mår bra, bebis i magen mår bra, mannen mår bra och lilla E mår bra. Jag har bara gått in i min egen bubbla redan och har svårt att fokusera utanför den. Har försökt skriva ett inlägg ett tag nu men det blir inget. Att kommentera får jag nästan inte alls ihop. Det enda jag verkligen gör är att virka. Haha, en aning maniskt absolut men min räddning just nu. Leila bakar på tv4Play och mitt babyfiltprojekt.

Förutom det har mannen jobbat väldigt mycket de senaste två veckorna, vi var bortresta förra helgen och träffade mängder av vänner (tack Livets Underverk för att vi fick träffa er!) och sov enormt lite pga äckligt varmt hotellrum. Lilla E kämpar på med sina hörntänder som gör ondare än ondast så humöret är minst sagt instabilt på fröken. så vi har kämpat en del på sistone. Nu är i alla fall mannen hemma mer igen och kan lägga henne och även ta en del nätter. Helt sjukt hur bra hon sover med honom. Somnar på 10 minuter och kan sova till kl 9 på morgonen. Men så är han tryggheten själv också 🙂

Vattengympan började förra veckan och det var gudomligt skönt och roligt. Min förhoppning är att jag ska kunna gå tre gånger till och hinna lära känna tjejerna där lite mer. Det är flera av dom som är väldigt trevliga och som jag gärna hade träffat sen också.

Förlossningen närmar sig annars med stormsteg. 17 dagar kvar till Bf. Dessvärre har fröken i magen inte behagat sjunka en millimeter ännu så hon trängs rejält med magsäck, lungor och revben medan nedre delen av magen i princip är tom. Jag får dessutom allt mer känslan av att hon är mindre än Lilla E. Magen är mindre tycker jag, särskilt med tanke på att en del av den är tom. Trängseln gör i alla fall att jag mår sjukt illa och har riktigt svårt att äta. Vikten står därmed stilla på stadiga +20 kg än så länge. Nu är det ju ett tag kvar men det verkar som om slutnotan blir lägre än förra gången. Sen är det väll mer intressant att se hur många kilon jag förlorar i samband med förlossningen än vad jag väger innan.

Nu ska jag gå och förbereda middag till mina fina. De är nämligen i stan och fikar. Mannen planerade in en fikaträff med en kompis under helgen och första känslan var neeeeej, ska han åka iväg och lämna oss själva nu när det äntligen inte är jobb. Men så kom jag på att han kan ju ta med lilla E. Det gör ju alltid jag vart jag än åker och vem jag än träffar. Ja, jag vet. Pinsamt och galet att jag ens ska tänka på det men nu har det blivit så ändå. Något han självklart gärna gjorde, dessutom visade det sig att kompisen också gärna tog med sig sin dotter. Kanon! Handlar bara om att han ska tänka om och lära sig att det går att umgås och göra ärenden även med barn 🙂

Kram på er!

Kommentera

