Varm

Har mått bättre sedan jag fått vila lite mer men i fredags åkte vi till stranden och jag missade därmed eftermiddagsvilan. Var helt knäckt sedan och i lördags mådde jag så dåligt att jag inte ens orkade ta hand om lilla E. Tur att hon har en pappa också, som kunde ta henne med ut på byn och äta glass medan jag fick vila hemma istället.
Värmen som kommit nu är verkligen en katastrof för mitt humör och mående. Kliet i benen blir etter värre av värme så sömn är något jag får hoppas på men inte kan räkna med. I natt sov jag faktiskt gudskelov. Med hjälp av 2 st Lergigan, kylklampar i sängen, korsdrag och en bordsfläkt riktad mot fötterna. Ett sånt jäkla meck för lite sömn 😦
Illamåendet har gudskelov lagt sig lite. Hon har väll flyttat sig igen och trycker kanske inte lika mycket längre. Men det är trångt i magen och jag får inte plats med så mycket att äta om jag inte ska riskera att få det i retur. Är glad att jag inte väntar tvillingar, det räcker gott med en där inne.

I övrigt känner jag mig ensam och låg. Ser att vi är fler som känner så just nu. Saknar vuxenkompisar, saknar att ha nära till familj, orkar inte åka någonstans och inte har vi råd heller. Det blir så tydligt när det är sommar och varmt, isoleringen som lätt kommer med graviditet och små barn. När orken tryter och det är enklast att hålla sig hemma. Ser fram emot att få lillskrutt på utsidan och kunna börja känna mig lite rörlig och pigg igen. Då ska vi resa!

One thought on “Varm

Kommentera

