Fortsatt illamående

Jaha. V.30+5 idag och illamåendet verkar vilja stanna trots envisa försök att bli av med det. Som en ovälkommen gäst som inte fattar att gå hem :-S

Jag ringde mvc idag pga just illamåendet, tröttheten och allt det andra. Bm jag pratade med var ganska säker på att det handlade om att min kropp protesterar mot för högt tempo och vill att jag ska vila. Så jag vilar. Igår kom mamma och K hit för att leka med lilla E och idag har hon varit på förskolan. Just nu ligger vi i soffan och ser på film. Eller lilla E som vägrade sova har förstås somnat här bredvid mig och jag bloggar.

Tyvärr har även livsångesten slagit sina klor i mig nu när jag mest gör ingenting. Ifrågasättandet av allt jag har och vad jag valt. Längtar ömsom till fjällen och ömsom tillbaka till Lund. Det är verkligen urjobbigt att flytta så här mycket och jag saknar våra vänner på de två orterna.
Idag tog jag mig ändå ut och cyklade till Apoteket. Fick äntligen köpt ett träningsgummiband och har faktiskt gjort några rygg- och bäckenövningar idag. Dessutom bakade jag piroger till lunch. Så lite livsandar har jag. Bara att göra de enkla övningarna livade upp mig 🙂 Illamåendet gör det tyvärr svårt att vara mer aktiv med promenader och sånt.

Enda positiva är väll vikten. Står stilla på 73,6 kg just nu och ligger därmed 3,5 kg lägre än med E samma vecka. Skönt!

7 thoughts on “Fortsatt illamående

  1. En kompis till mig fick också tillbaka sitt illamående runt vecka 30. Låter pest och pina, du har mitt fulla medlidande. Hoppas att det snart blir bättre!

  2. Hej,

    även jag har börjat må illa igen.
    29,0 min och deras 27.6.

    Jag sitter typ bara på soffan och mår illa.
    Däremot så ska du ta det lugnt ändå.
    Jag är med trött. Vill bara sova och sova. Gör inget och kommer jag på att jag vill (vilket jag vill) så går jag upp för att göra det men vänder för jag orkar inte.
    Min vilja slår allt alltid men inte nu.
    Första gången jag får foga mig för att det inte finns något kvar.
    Vila du, det blir upptagna dagar där i September.

    • Jo, vi får ju fullt upp snart 😍
      Bara det att jag blir så ångestfylld när jag inte kan sysselsätta mig 😞
      Får engagera mig mer i virkningen helt enkelt.
      Kram

    • Och just det; tack för input om järntabletter på inlägget tidigare. Inlägget har på något mystiskt sätt försvunnit men jag tog till mig det du sa. Jag har väldigt bra järndepåer enl bm så jag avvaktar med järnet ett tag. Har istället börjat knapra b-vitaminer, ffa B12, då jag har alla symptom på b12-brist, det finns i släkten och jag äter omeprazol för sjunde året i rad nu. Allt talar för b12 brist. Hoppas det kan hjälpa mot den hettande och stickande känslan jag har under fötterna.
      Kram

  3. Lagom med aktivitet är också vilsamt. Och passar såna som oss bättre =) Göra saker i ett lugnt och meditativt tempo. Så man inte måste tänka så förbannat mycket

Kommentera

