Slutkörd

Stockholm tur och retur över helgen, en förlängd helg då huvudanledningen var ett tandläkarbesök för mig samt en klippning hos ”min” frisör. Jag hade nämligen både tappat en fyllning i min ena tand och dessutom klippt mig själv med vår slöa kökssax. Båda delar såväl dumt som onödigt :-S
Oavsett vad så är jag nu hel i munnen och duktiga B kunde rädda håret så det nu är riktigt snyggt. Kortare än på många år men jag trivs förvånansvärt bra med det. Inte så konstigt kanske då jag efter graviditet och amning med E har tappat mängder av hår så större delen av det var slitet och tunt. Nu har jag ett tjockt och halvlångt hår. Trevligt att känna sig lite fin.

Men det är tungt att resa som nästan höggravid. Upp gick väll bra, då åkte vi bil med mannen bakom ratten. Men han åkte hem redan i söndags så vi tog tåget ner idag. Inte så många timmar men gudars så tungt att åka buss-tunnelbana-tåg-buss med tunglastad barnvagn och nyfiken 2-åring. En 2-åring som visserligen är väldigt lugn och lätthanterlig men det blir mycket klättrande på magen, många lyft och mycket gå.

Nu sover hon iaf och jag ska släpa mig i säng. I morgon väntar rygg- och bäckenskola på KK eftersom jag känner av foglossningen i ryggen. Gissar att resan jag gjorde idag inte är på listan över rekommenderade aktiviteter…

Kommentera

