Inga besked och alternativ nr 4

Inga nyheter, goda nyheter!?
Ssk L har inte ringt idag så jag vet ännu inte hur det blir. Men det har inte kommit något definitivt nej i alla fall.
Vaknade lugn och tillfreds men vartefter dagen gått har jag mått allt sämre. Oro blandat med ångest. På sen eftermiddag var jag ändå tvungen att lämna besked om helgens jobb så med en klump i magen skickade jag sms med sanningen att jag har så mycket sammandragningar att jag måste vila. Och att jag blir hemma till tisdag åtminstone. Fick ett neutralt svar med påminnelse om att lämna sjukintyg om jag blir borta längre. Jag tror dom vet att jag inte kommer tillbaka. Helt korkade kan de ju inte vara.

Hur som helst visade det sig att min bm inte kan hjälpa mig hon heller. Saknar bm M så enormt och känner mig rätt utsatt utan henne. Det är tur att min kontakt på Psyk är så bra.

Allt annat med magen och skrutten där inne var bra. Magen (sf-måttet) växer mitt på kurvan, hjärtljuden var 135-145, mitt blodtryck 100/60, blodsocker 4,8 och Hb 116. Prima med andra ord.

Idag kom jag faktiskt på ytterligare en utväg. Får väll kallas alt 4. Jag kan säga upp mig! Om jag sedan använder upp nästan alla föräldradagar vi har kvar på lilla E. De räcker precis fram till förlossningen om vi snålar så att summan vi får ut blir lika stor som a-kassan skulle varit. Kanske är det en vettig utväg? Om jag nu inte blir sjukskriven alltså. Vilket i ärlighetens namn känns som den sannaste och mest riktiga väg att gå.

Hur som helst har jag alltså köpt mig tid till tisdag och fram tills dess ska jag vila. Sammandragningarna gör det verkligen svårt att röra sig allt för mycket eller snabbt och fixar jag för mycket hemma får jag enormt ont i ländryggen. Det senare märkte jag idag för jag har dammsugit vårt stackars eftersatta hem. Gisses, det var inte bra för bäckenet. Vilket gör det än tydligare för mig att det inte går att arbeta mer. Kroppen håller inte alls.
Nu; ett försök att sova i vårt otäckt varma hem. Jag avskyr verkligen när det blir så här varmt. Som sagt innan så valde jag att bo 30 mil norr om polcirkeln av en anledning. Jag längtar tillbaka dit just nu!

One thought on “Inga besked och alternativ nr 4

  1. Man ska väl egentligen inte göra så, men vab ett par dagar fr o m onsdag? Så har du köpt dig ytterligare några dagars lugn?
    Tusan också att det ska behöva vara så krångligt att få till en vettig sjukskrivning. 😦 Även om alternativ fyra finns så är det ju himla synd att behöva ta av E:s kvarvarande dagar. Skulle det funka att ta kontakt med din gamla BM? Även om hon kanske inte kan sjukskriva dig så kanske hon kan stötta på annat sätt? Önskar verkligen att jag kunde hjälpa dig på något sätt. ❤
    Stor kram!

Kommentera

