Planer

Så, då var fröken E lämnad på förskolan och jag är parkerad i soffan med telefonen inom räckhåll. Väntar nu otåligt på att Ssk L ska ringa och så får vi se efter det.

Har sammandragningar som tusan idag, det var ett projekt att gå de 200 metrarna till förskolan och tillbaka. De oroar mig inte särskilt men de är obehagliga och jag kan inte gå när de kommer. Så det blev att promenera i maklig takt, löjligt långsamt faktiskt. Mår illa gör jag också. Dels av ren stress men också för att den lilla i magen trycker och har sig. Det är trångt där inne nu även om magen har börjat puta en del. Mest ligger hon ju långt, långt in och högt upp. Vaknade dessutom kl 05.20 i morse igen utan att kunna somna om. Ett säkert tecken på att jag inte mår bra alls och att det börjat gå ganska långt för i början när jag mår dåligt vill jag alltid sova massor, sen vänder det och blir så här. Alltså ytterligare ett skäl till att inte orka processa med VC och samtal med arbetsgivare, jag kommer vara ett vrak innan det är klart. För att inte tala om att jag kommer ha hunnit föda barn innan det har utretts klart.

Hur som helst så pratade vi igenom alternativen igår, mannen och jag. Och han säger alternativ 1. Dvs sjukskrivning för det jag faktiskt mår dåligt av. För vi resonerar som så att det är väldigt få som vet vilka vi är i byn än så om de skulle börja prata så dör det nog ut ganska fort eftersom de inte vet vem det gäller. Dessutom har mina chefer flera gånger sagt att de inte umgås med några alls i byn trots att de bott här i sju år, så frågan är vilka de skulle kunna säga något olämpligt till. Dessutom är det två till från byn som arbetar där nu och som vet precis hur situationen på jobb är. M som började för några veckor sedan håller på att bli galen på dom och kommer antagligen snart att sluta han med. Det jobbiga med en sjukskrivning är att jag missar chansen att skälla ut dom för hur de är. Att de bara kommer se det som att jag var så svag och oduglig som de förväntade sig. Å andra sidan kan man ju fråga sig vad det spelar för roll vad de tycker? Ingen alls egentligen. Det är bara jag som är så utpräglat ”Duktig flicka” och vill att alla ska tycka att jag är bra. Måste bli bättre på att släppa det!

Så nu väntar jag. I morgon är ledig dag gudskelov och då ska dessutom till min barnmorska. Ska se om även hon kan dra i några trådar och hjälpa mig. Men jag är tveksam. Herregud så jag saknar den bm jag hade är jag väntade E. Fantastiska och omtänksamma Matilda som fixade och ordnade så allt skulle bli så bra som möjligt. Jag hatar verkligen att byta landsting hela tiden, suck.

4 thoughts on “Planer

  1. Håller tummarna för att BM kan hjälpa till och dra i rätt trådar, så här ska du ju verkligen inte behöva ha det! Usch, vad ledsen och frustrerad jag blir för din skull.

    Det är en svår konst det där att lära sig att vara ”egoistisk” och våga sätta sig själv i första hand, särskilt när man har duktig-flicka-syndromet. Citationstecknen är för att det är så jag själv känner när jag inte lever upp till alla de (låtsas)krav som jag ställer på mig, att jag är egoistisk och sviker andra, men egentligen handlar det ju om att visa sig själv respekt och kärlek. Jag övar mig varje dag, men det krävs ändå så himla mycket inre förhandling innan jag kan förmå mig att släppa den duktiga flickan. Jag tycker att du jobbar på superbra som säger ifrån till läkare (även om den sista tyvärr verkar ha varit något av ett stolpskott…suck…) och som funderar på tänkbara lösningar. Jag hoppas verkligen att allt löser sig både snabbt och på bästa möjliga sätt för dig så stressnivån och måendet kan få komma tillbaka till normala nivåer.

    De största kramar till dig! ❤

    • Jadu, det är mycket att kämpa med när en är van att vara duktig. Är ändå lite skönt att höra att det är fler än jag som kämpar. För ibland undrar jag ju vad det är för fel på mig som vid 36-års ålder fortfarande inte kan sätta gränser och värna om mig själv. Även om jag ser att jag blivit väldigt mycket bättre på det senaste åren 🙂
      Det verkar ju läsa sig nu. Hoppas verkligen!

      Stor varm kram till dig!

  2. Hoppas det löser sig på bästa sätt snart!! Så du får släppa bekymren o njuta av graviditeten o din familj!!
    Kram!

Kommentera

