En lösning i sikte!

Min fina Ssk L på Psyk ringde strax efter lunch. Jag berättade vad läkaren på mvc sagt och hon suckade. Höll också med fullständigt om att nu skulle vi rädda mig och min familj undan den där arbetsplatsen. Inte rädda hela världen. Så himla skönt!
Hon skulle ta upp mitt fall på morgondagens morgonmöte. Hon tycker det är solklart att jag ska sjukskrivas; ”Blir det bra till sista september? Jaha, är bebisen beräknad till 3:e september. Men om vi säger sista augusti då?” Hon trodde inte det skulle bli några problem men kunde såklart inte lova något även om läkarna brukar följa deras rekommendationer. Hon hoppades kunna återkomma med besked redan i morgon men eventuellt kan det dröja till början av nästa vecka.

Just nu är jag i alla fall så innerligt lättad! Är så glad att jag har henne där och att jag inte behöver gå till botten och sedan harva genom hela systemet igen. Jag har någon som ser och hjälper mig hålla mig över ytan!

3 thoughts on “En lösning i sikte!

Kommentera

