Läglig vab

Måndagen gick bra. Eller bra och bra. Jag höll mig utom synhåll större delen av dagen så jag skulle slippa kritik. Hade ändå så mycket sammandragningar av ren stress att jag hade rejält ont innan dagen var slut. Sista halvtimmen satte jag mig med en glass och läste på om våra köksrutiner. Naturligtvis passerade en av cheferna och var tvungen att ge en syrlig kommentar om att jag såg ut att ha slutat för dagen redan. Vet inte om jag satt på fel plats, om mitt hårband var fult eller om han inte gillade att jag åt glass medan jag läste. Blir så trött!

Oavsett vad så hämtade jag en pigg liten E på förskolan och gick hem. Väl hemma blev hon mer och mer stilla, för att slutligen somna sittandes i soffan. Med 40 graders feber. Så nu har jag vabbat ett par dagar. Hon är skållhet ännu så jag blir hemma i morgon med. Fredag också skulle jag tro. Sen jobbar jag fem dagar från söndag. Men om jag har lika mycket sammandragningar då som i måndags så går jag hem och stannar hemma tills jag ska till läkaren på mvc på onsdag. Efter det får vi se. Sjukskrivning eller uppsägning, det är frågan….

2 thoughts on “Läglig vab

    • Haha, ja faktiskt!
      Har kollat upp lite mer och vad jag förstår så tjänar jag dessutom in semesterdagar de första 180 dagarna jag är sjukskriven/föräldraledig. Vilket innebär att den sista oktober kommer de i så fall måsta betala ut 14 semesterdagar till mig. Mohahahaha 😀
      Fast det är lättare sagt än gjort egentligen. Jag är för snäll för sådant här och tycker det är hemskt obehagligt när människor blir arga på mig. Och detta kommer göra dom vansinniga…
      Som tur är har jag bra stöd i min sambo och förhoppningsvis i bm och läkaren på mvc också.

Kommentera

