Vässat armbågarna och filat tänderna, redo för veckan som kommer

Först: TACK! För stöd och pepp på mitt förra inlägg. Energin räcker inte riktigt till att svara er en och en, men ni ska veta att jag läst det ni skrivit många gånger och det betyder mycket för mig med ert stöd.

Helgen som varit har innehållit en hel del sociala event men också jobb i lördags. Jag har pratat med vänner och bekanta, ältat med mannen och undan för undan blivit allt mer arg. Vilket är gudomligt skönt. Så nu är jag faktiskt inställd på att jobba i morgon. Inte för att jag planerar att stanna sommaren ut men jag vill avvakta vad min kontakt säger på tisdag och sedan vad läkaren på mvc säger nästa onsdag. Om jag inte sett till att bli uppsagt innan dess förstås. För nu har jag bestämt mig för att det är mer än nog. Och jag tänker inte smita med svansen mellan benen. Istället är planen att vara så jävlig det vara går med dem. Dvs helst en sjukskrivning eftersom det kostar dom pengar 🙂 Men som sagt har jag bestämt mig för att inte ta mer skit. Så nästa utbrott de får på mig blir deras sista. Jag kommer att sätta en gräns där jag deklarerar att jag inte accepterar ett sådant beteende från mina chefer. Att jag absolut inte vill arbeta för dem när de är så här och att de gott kan säga upp mig då så vi slipper varandra. Det ska dessutom stå pga arbetsbrist på uppsägningen, annars kommer jag ta strid och driva linjen att uppsägningen är pga graviditet. Ha!
Jo, visst förlorar jag på det hela. I alla fall ekonomiskt. Mentalt så kommer jag ändå vara en vinnare för att jag vägrade låta mig bli behandlad hur som helst. Och visst, hade jag varit med i facket hade jag nog drivit gravidfrågan ändå. Men nu är jag tyvärr inte det så då får jag rädda det som räddas kan av min egen hälsa. Även om det på sätt och vis spelar dem i händerna eftersom de vill bli av med mig.

Det var allt för nu. Måste sova. Är sjukt trött.
Kram och tack igen!

5 thoughts on “Vässat armbågarna och filat tänderna, redo för veckan som kommer

  1. Helt rätt! Bra tänkt och planerat. Min tanke var att gå til tidningen och få en artikel som heter..mobbing på jobbet och sen hänga ut deras arbetsplats. De kunde leta på dina föregångare och se om det hänt förr? 😀
    Jag blir så elak när folk är elaka och orättvisa.

    Du är klok, tur det, skickar extra energi och mod om du skulle behöva.
    Du kan ju alltid låtsas att du är jag på krigsstigen annars 😉
    Har varit med om många orättvisor så jag har övat på att vara arg och ..arg 🙂
    Lycka till och använd mig om du behöver extra stöd.
    Stor kram på du!

    • Tyvärr, eller kanske gudskelov, var de knappt där idag. Och nu blir det vab ett tag ändå ju. Får se om jag hinner fräsa ifrån innan läkartiden nästa vecka…

      Kram

Kommentera

