Kontrollerad

Lämnade ju ett urinprov i förrgår och skulle få svar igår. Men ingen ringde så jag ringde upp mvc i morse. Det visade sig att de tolkat det som att de bara skulle ringa om provet visade något. Knasigt tyckte jag då jag faktiskt har ont och om det nu inte är urinvägsinfektion, vad är det då? Urgulliga bm i telefonen höll med och hittade till bådas vår glädje en återbudstid hos läkaren idag på eftermiddagen. Så idag blev jag äntligen kollad. Och han var noga! Och jättesnäll. Allt verkade fint. Ingen foglossning, inget från blåsan och tappen var sluten och normal. Däremot hittade han en vit beläggning där det inte ska vara någon sådan. Tydligen ev ett tecken på infektion. Så han tog en odling samt skrev ut antibiotika i form av vagitorier.
Det var så skönt att bli tagen på allvar och med förståelse. Om det inte blir bättre skulle jag återkomma. Men jag känner mig lugnad. Själv tror jag ju mest att det är min känsliga mage som gör ont när det är någon som trängs där inne. Förutom det onda vid tappen nu då, det var något nytt. Hoppas vaggisarna hjälper. Hade varit skönt att slippa det onda i underlivet.

Kommentera

