Magen

Fy tusan vad ont jag har i magen! Det började förra söndagen och har inte släppt än. Efter mycket funderingar, klämmande och kännande har jag kommit fram till att det inte är sammandragningar. Tror jag… Men det skär, svider och är obehagligt i hela nederdelen av magen och strålar ner i underlivet. Att hålla handen på bebis är bara att glömma, det gör för ont. Det enda som lindrar är att antingen röra på sig eller ligga i framstupa sidoläge med en kudde som stöd så magen hänger fritt.
Det är klart jag oroar mig. Livrädd för vad det kan vara. Men jag har inte kunnat åka in till mvc, inte när lilla E var så sjuk. Eftersom vi bor så långt från våra familjer så fanns det ingen som kunde hjälpa mig med henne heller. Därför har jag förträngt det hela under veckan.
Egentligen tror jag att det är tarmarna och andra inre organ som gör ont. För det måste vara galet trångt där inne nu, det syns nämligen inte än att jag är gravid. Vet att jag hade liknande när jag väntade E så jag försöker lugna mig lite. Men det blir mvc på måndag, behöver få bli kollad. Lilla älskade grodpyre där i magen. Jag hoppas du har det bra och planerar att stanna länge än ❤

2 thoughts on “Magen

  1. Hoppas att allt står rätt till! En tröst är ju att du känner igen det från förra graviditeten. Säkert den där magen som skulle behöva ”kula” till sig nu!
    Kramar!!

Kommentera

