Frisk! I alla fall nästan…

När hon väl började kunna äta igår så vände allt snabbt. Halva min middagsportion gick ner tillsammans med en halv flaska vatten och två dubbelrån med smör. Sen sov hon som klubbad hela natten till kl 9 i morse.
Dagen idag har fortsatt lika bra. Ordentlig frukost och en massa prat, tvätt och fix. Men sen var hon trött och ville vila i soffan. Vi åkte en sväng till affären för att köpa mer jordgubbar och bröd och sedan var det lunchdags. Även detta gick bra.
Men sen havererade det för min del. Hon vägrade sova middag! Pigg och nöjd petade hon mig i ögonen, rev mig i näsan och pratade massor. Kunde inte ens sätta henne framför en film och slumra i lugn och ro för hon skulle visa mig hela tiden och dansa och jag vet inte vad. Så jag fick ge upp, helt färdig.

Ut i trädgården och vattna stackars blommorna, gunga och så lite frön. Och så gunga lite till. Men det skulle vi inte gjort för där kom lunchen upp. Stackars liten 😦 Blev nog lite för bra med all lek och så gungans rörelser.
Fick bli vila i soffan och smörgås till middag. Gick bra.
Men att gå och lägga sig var inte intressant. I en timme låg hon och gjorde samma procedur som på eftermiddagen: rev, nöp och slet i mig. Och klättrade, pratade, sparkade och v ä g r a d e sova. Just när tålamodet är helt slut hör jag nyckeln i dörren! J är hemma! Jag tar upp fröken, går ner till mannen och räcker honom bestämt barnet. Nu får de slåss istället. I detta nu ligger jag alltså på soffan helt själv medan mannen kämpar med nattningen. Gissar att hon sovit så det räcker de senaste dygnen. Men vad tusan, jag är trött! Skönt att vara två några dagar i alla fall. Är rätt sliten. Inte fysiskt precis men mentalt. Det har varit tungt att se henne så dålig. Skräcken och paniken har legat på lur hela tiden men inte fått komma fram. Det var bara att ge sig själv en örfil och samla sig när oron var som störst. För vem skulle ta över om inte jag klarade det? Är i alla fall stolt över att vi fixade det, pluppen och jag. Hon är en envis och stark tjej. Precis som sin mamma 🙂

Kommentera

