Kräksjuka

Kära nån vilket dygn vi haft nu. I går kväll började lilla E fisa riktigt illa. När jag skulle lägga henne var hon orolig och så fort jag lämnade henne någon decimeter ifrån mig vaknade hon och ropade på mig. Så jag lade henne i vår säng och gjorde natt själv. Kl 23 kom första kräkan. Sen fortsatte det med nya kräkningar var 20:e minut fram till 2-tiden. Då somnade vi äntligen. Bara för att vakna av att hon rullar ur sängen med en rejäl smäll. Pappa J hade nämligen lagt sig på soffan då han skulle jobba idag så det fanns inget stopp där det brukar vara ett. Efter det blev det nya kräkningar och gråt. Vi somnade ändå om för att vid 6-tiden vakna och hon var jättetörstig efter att ha vägrat dricka på hela natten. Kris och panik utbröt då hon inte fick tömma hela flaskan på en gång. Naturligtvis kom vattnet upp strax ändå… Så vi gjorde morgon och gick upp. Hon var då ganska pigg ändå. Men så började det komma i andra ändan också. Och hon fick feber. Så hela dagen har hon helt slö legat i farmor och farfars soffa. Druckit lite, kräkts och sovit. Lilla, lilla hjärtat.
Nu sitter vi i alla fall i bilen på väg hem. Mannen måste upp och byta vår bil mot en tjänstebil så då blev det att vi for. Fröken sitter här i barnstolen intill mig och småslumrar från och till. Har kräkts en gång till och vägrade såklart att dricka. Försökte nyss men hon blir vansinnig och slår vilt omkring sig när jag trugar henne. Tar det som ett tecken på att hon mår ganska okej ändå 😉 Så i morgon blir det premiär för det här med vab. Vilket passar mig bra för jag har fått några av de sämsta arbetsgivare jag hitintills haft faktiskt. Har lackat ur rejält på dom nu. Men det återkommer jag till i ett annat inlägg.
Nu ska vi stanna och kolla blöjan på fröken, tror det har hänt nåt där…
Älskade unge ❤

One thought on “Kräksjuka

Kommentera

