Dagen började iallafall bra

En okej men lite strulig natt slutade ändå med att fröken sov till kl 7 och sedan låg vi kvar och myste till kl 8. Vågen visade idag på 65,9 kg! dvs 1 kg mindre än förra gången i samma vecka. alltid något 🙂 En fin förmiddag med plock och frukost, prat med moster i Australien och så iväg till stan för att handla. Lite banan på vägen i bilen höll humöret uppe och storhandlingen gick som en dans. Varsin korv med bröd till lunch och sedan hemåt för att packa upp och sova middag.
Därifrån blev det fel. Vi kom iof hem i lugn och ro men när vi gick och lade oss vägrade hon somna! Nalle Puh mutade henne en timme ungefär, när hon inte pillade på telefonen och stängde av filmen. Och däremellan slumrade jag, när inte kliet i benen väckte mig. Efter en timme tyckte hon det räckte och vi fick gå upp. Och jag som var så trött! Mitt humör som var på topp i morse gick i botten och mitt tålamod har varit uselt resten av dagen. Det i kombination med en trött tjej, eftersom hon inte sov, har inte varit så lyckat. Någon middag orkade jag inte ens tänka på utan hon fick en smörgås och två skivor uppvärmd falukorv från igår. Havremjölk och jordgubbar fick komplettera måltiden. Det passade den trötta fröken alldeles utmärkt som tur var. Nu i kväll har sedan hennes mage rasat ihop, antagligen pga den stora mängd snor hon svalt senaste dagarna. Gudskelov somnade hon fort och verkar sova gott. Själv ska jag gå upp och tröstäta glass för att sedan sova. Mannen som är på grabbhelg i Skåne gör bäst i att komma hem utvilad i morgon….

One thought on “Dagen började iallafall bra

Kommentera

