En spark! Och otålig väntan

I morse när jag inte kunde somna om efter att ha varit på toa så låg jag och hade egentid med skrutten i magen. Och plötsligt kom där en spark! Absolut inte så att den hade känts på utsidan men den var tydlig inuti. Underbart! Och nu när jag ligger här i soffan med datorbrädan tryckt mot magen sparkas det friskt mot den hårda kanten som plötsligt dykt upp i skruttens mjuka värld. Äntligen!

Annars väntar jag otåligt på att det ska bli tisdag och äntligen dags för RUL. De bestämmer bf på kub-ultraljudet här i Östergötland och sedan lägger de rul så sent de bara kan. Allra senast är 19+6 tror jag. Vi gör det med en dags marginal. Hoppas bara mannen kan följa med nu. Det var tydligen svårt att komma ifrån på tisdag. Min gravida hjärna fattar det inte alls. Vadå svårt? Det är vårt barn! Vi ska få se på vårt barn tillsammans! Dessutom finns ju faktiskt en risk att de upptäcker något som inte är bra och då vill jag definitivt inte vara ensam. Det räcker att jag gjorde KUB själv. Så det är egentligen avgjort hur det blir, självklart ska han med. Så det så!

2 thoughts on “En spark! Och otålig väntan

    • Men! Hur lyckades jag missa att du också är gravid? Jag har verkligen varit under isen länge… Stort grattis! Helt mirakulöst ju!
      Ja, det var samma anledning här när det var kub, sjukt barn. Den anledningen är helt som den ska. Men jobb, nä.

Kommentera

