V.20 (19+0) och allt är lugnt

Så rinner dagarna förbi. De fylls av kärlek, jobb, förskola, mat och sömn. Vi har det bra. Mycket bra till och med. Helgen som var lämnade mannen och jag dessutom älskade dottern hos mormor och tog in på hotell en natt. Vi strosade runt på stan, fikade i vårsolen, åt gott, njöt av varandras sällskap och sov ut. Allt medan lilla E och mormor med man hade det alldeles strålande roligt och fint tillsammans. Det är så härligt att se hur mycket hon tycker om sin mormor. När vi stannar bilen utanför mormors hus och vi frågar om hon vet vem som bor här så utbrister hon ”Mormor!!” och sen blir det bråttom ur bilen och in för att kasta sig i mormors famn för en lååååång kram.

Annars då? Magen växer men ännu är det inte helt uppenbart för utomstående att jag är gravid. Lite roligt faktiskt 🙂 Det rör sig där inne men mer så att jag förnimmer att någon snurrar och buffar än att jag direkt känner det. Misstänker fortfarande moderkaka i framvägg. Trist. I veckan var jag annars på mitt första besök hos Aurorabarnmorskan. Hon är bra. Och det finns en del att jobba med. Samtidigt är jag så medveten om att många haft så mycket värre förlossningar så jag känner mig lite pinsam och konstig som vill ha hjälp. Men hon viftar inte bort det utan tar mig på allvar. Och håller med om att förra förlossningen inte var ok. Framförallt reagerar hon på samma som mig när jag läser journalen, att de hela tiden skriver ”ev. koagulationsrubbning” Så jag förlorade mer blod än nödvändigt för att de valde att/hann inte ta till sig att det är en konstaterad rubbning, inget jag hittat på själv. Dessutom var barnmorskans ord på förlossningen om att det rent medicinskt var en helt okomplicerad förlossning rent felaktiga. den stora blodförlusten klassificerar den inte i kategorin okomplicerad. Nu lovar hon att jag inte räknas som ”grön” längre utan har en annan stämpel när jag kommer till förlossningen. Skönt. Om någon nu hinner notera det dvs…. Nästa gång blir om en månad och sen ska vi ses regelbundet fram till förlossningen. Fantastiskt att den möjligheten finns.

Nu ska jag sova, jobb i morgon igen. Skura golv och väggar roar jag nig med för tillfället :-S
Kram på er!

Kommentera

