Trött

V.18 (17+3). Wow! Magen växer så det knakar och ibland är det en riktig liten kula. I alla fall när jag har mycket gaser i magen så att den blir spänd 🙂 Annars kan ingen som inte känner mig se det än, denna gång heller. Märkligt att jag är så nöjd över det. Är väll de gamla ätstörningatankarna som gör det, smalast vinner liksom. Tillochmed när det kommer till gravidmagen. Suck. Tur att jag är frisk i övrigt, är skönt att inte slåss med de demonerna längre.
Tråkigt hitintills är dock att jag inte känner bebisen så mycket. Med lilla E var det fullt liv i magen den här tiden. Jag kan känna diffusa gurglingar och tryck i livmodern men inte mer än så. Kanske sitter moderkakan i framvägg denna gång? Och så kanske plutten har fötterna ner och inåt? E låg ju med huvudet nere till vänster och fötterna uppe till höger mest hela tiden. Nu kan jag ofta få helt akuta kissnödighetsattacker trots att jag nyss var på toa så jag misstänker starkt att det är någon som trampar nedåt…
I övrigt är jag tröttare än tröttast men håller väll ändå igång hyfsat. Tränat två gånger senaste veckan, jobbat som jag ska och även fixat i trädgården en del i helgen. Nästa vecka går jag upp från 50% till 75% i arbetstid. Vi får se hur jag svara på det. Å andra sidan börjar det bli lite lättare sysslor nu. Det ska bakas och det kommer grupper. Inte så mycket mer storstäd med andra ord. Och så är det vår! Sol och värme med liten fin unge som älskar att vara ute och glatt äter jord och stenar när vi gräver i trädgården. Som är med och planterar lökar och flyttar stenar, vattnar och fixar. Fina, fina E. Så lycklig jag är att hon är i mitt liv ❤

One thought on “Trött

Kommentera

