Att det kanske rör på sig

I går kväll tror jag att jag kanske kände bebisen röra sig! Det bökade liksom omkring nere vid blygdbenet 🙂 Med Pluppen kände jag rörelser tydligt vid det här laget men det är inte alls lika solklart denna gång. Å andra sidan sitter jag nästan aldrig stilla på samma sätt längre. Och sitter jag har jag en 1,5-åring som klättrar runt på mig, så fokuset inåt är inte som förra gången precis…
Magen låter i alla fall vänta på sig även om jag och mannen ser det. Precis som förra gången får jag ingen kula utan hela bukväggen från revbenen och ner flyttar sig lite utåt. Ska försöka ta en bild snart tänkte jag. Vikten är väll också ett kapitel för sig själv. Med E gick jag upp 25 kg! Nu i v.16 (15+2) ligger jag ”bara” på +2,5 kg. Det verkar som om det kanske inte blir lika mycket denna gång, men det är nog lite tidigt att ropa hej över den saken. Senaste veckan innebar +1 kg nämligen… Jaja. Med tanke på att jag sedan gick ner 28 kg det första året efter förlossningen så oroar jag mig väll inte jättemycket. Men ändå, det hade varit skönt att inte bli så tung.

Och så har jag tränat idag! Body Pump på en anläggning ganska nära hemma, tar 20 min med bil. Köpte tillochmed träningskort för det kommande året! För nu vill och kan jag träna igen. Så galet skönt även om det verkligen kändes att jag varit väldigt stilla de senaste månaderna. Hoppas bara jag får fortsätta må bra nu och vara förhållandevis pigg.

2 thoughts on “Att det kanske rör på sig

Kommentera

