Att få höra hjärtslag

Idag var det dags för inskrivning hos bm. Då mannen fortfarande är sjukskriven passade han på att följa med för att träffa henne. Och vilken tur att han gjorde det. Efter nästan en timmes prat, om bl.a. förlossningen, så frågar hon plötsligt om vi vill försöka se om vi kan hitta hjärtljuden! Om vi ville! Och vi intygade så klart att vi inte skulle bli oroliga om vi inte hittade dom. Vilket kändes helt okej faktiskt. Jag har ju sett den lill* tre gånger nu och jag märker hur livmodern växer så jag tror inte jag hade blivit orolig. Det är dessutom väldigt tidigt, v.13+6, idag. Men hon hittade hjärtat på Grynet nästan på en gång. Helt magiskt var det. Att se på en bildskärm är en sak men att faktiskt få höra vårt barn, det var stort. H*n finns verkligen där inne. En liten människa i blivande ❤

I övrigt har jag nu berättat på jobb att jag ska ha barn. Beskedet mottogs med blandade känslor. Klart hon är glad för min skull. Men samtidigt ställer det till det för dom i höst. Känns jobbigt att det är ett bekymmer. Inte det roligaste att börja en anställning med. Men, jag tror att när hon har hunnit tänka igenom det så kommer hon inse hur bra i tiden det är. För nu kan jag vara föräldraledig hela vintern när de ändå inte har jobb åt mig. Så även nästa vinter. Så vill de behålla mig så är detta en superdeal för dom. Men som sagt, hon ska bara hinna smälta informationen först. Och få några veckor på sig att inse hur bra och oersättlig jag är att ha som anställd 🙂

Kommentera

