Första jobbdagen

Idag var det så dags. Jag skulle åter till jobb och lilla E till förskolan. Första gången vi kombinerar de två och jag får erkänna att jag sov dåligt natten som var. Lite orolig så där som det är lätt att bli när väckarklockan inte har ringt på fyra månader.
Men så bra vi har haft det! Jag fick väcka fröken då hon fortfarande sov så gott där intill sin pappa. Sedan var det på med kläder och iväg. Lämnandet gick bra. Jag hade sett till att jag hade hyfsat med tid på mig. Det finns inget värre än att bli tvungen att stressa iväg från trött och fortfarande ganska nyvaket barn.
Väl på jobb kom jag in i det fort igen. Kom på mig med att gå omkring och nynna och vissla för mig själv. Så där som jag gör när jag trivs ❤ Då det är korta dagar nu i början så kunde jag cykla hem igen efter fyra timmar. Jag hade tagit i lite med dagistiden så jag hann såväl äta lunch som baka en kaka och städa lite innan jag hämtade henne. Min trötta lilla förskoletjej som stod med näsan tryckt mot fönstret när jag kom och skickade mängder av slängpussar, vinkade frenetiskt och sken som en sol hela hon. Den lyckan jag ser i mitt barn när hon får syn på mig efter flera timmar ifrån varandra, den är fantastisk. Hjärtat svämmar över de stunderna och jag känner mig viktigast i hela världen. Vilket jag också är förstås, i alla fall för min dotter 🙂

Nu sitter jag bredvid dottern som snusar lugnt i sin säng. Hon somnade snabbt idag, trött efter en dags lek. Strax ska jag gå ner till min försvinnande man, herregud så snabbt som han går ner i vikt nu så kommer jag snart inte känna igen honom!, äta lite kladdkaka och kanske se ett avsnitt av den serie vi börjat titta på (nä, kommer inte ihåg vad den heter..)

I morgon är det jobb och förskola igen. Jag längtar!

Hej vardag, jag gillar dig ❤

Kommentera

