Ensamma hemma, sjukstuga och snart dags

Första natten jag och lilla E sover själva i huset. Mannen är på lasarettet efter dagens operation och väntas hem först i morgon. Har jag skrivit att han skulle opereras föresten? Han är tung nämligen, väldigt tung. Så pass att det hindrar honom och oss att leva så som vi vill. Särskilt mig som är väldigt rörlig och som älskar att vara ute i skog och mark. I höstas sökte han iaf hjälp och sedan har det gått fort. Så i morse blev det en magsäcksoperation. Det är ett stort ingrepp och visst är det skrämmande att den en älskar utsätts för något sådant. Men alternativet, att han skulle fortsätta vara så överviktig, fanns inte. Det hade dessutom varit mycket farligare ur hälsosynpunkt sett. Så detta är ytterligare en pusselbit i det liv vi bygger tillsammans nu. Något som gör att det kommer bli så mycket bättre, gladare och friskare. Vi tar liksom tag i våra svårigheter båda två, som ett led i att ta ansvar för vår relation och oss själva. Som jag älskar den mannen ❤

Annars är veckan inställd. Suck. Lilla E är sjukare än på länge med feber som inte vill gå ner. I två dagar nu har vi sett på Nalle Puh lite för mycket men hon gillar det och vi får vila lite. Morgondagens möte var bara att ställa in men torsdagens KUB går inte att skjuta på. Förhoppningsvis kan mannen ta hand om henne några timmar. Annars kunde gudskelov min mamma komma ner från Sthlm över dagen och ta hand om henne. Svårt detta att inte ha vänner och familj så nära. Läkarbesöket på mvc torsdag eftermiddag får nog stryka på foten tyvärr men fredagens anställningsintervju måste jag gå på. Mannen får väll ta mer morfin eller nåt sånt. Typiskt att det skulle bli så här nu. Men det hör väll till antar jag, bara att vänja sig.

Men tänk, om lite drygt ett dygn får jag se den lille igen. Som ser ut som en liten människa nu! Jag oroar mig såklart fortfarande för vad ultraljudet visar men det hindrar mig inte från att se fram emot att få träffa den lille.

Nu ska jag göra barnet sällskap i drömmarnas land, för vem vet hur natten blir? Lika bra att sova när möjlighet finns.

One thought on “Ensamma hemma, sjukstuga och snart dags

Kommentera

