Uppochnervända världen

Många tankar far och flyger i mitt huvud, många maler också runt, runt, runt utan att komma till någon slutsats. Men det får vara så ett tag. Och under tiden fokuserar jag på värdsliga och oviktiga ting. Som mat tex.
Jag som är en godisråtta av rang vill inte ha sött längre! Eller alltså, av ren vana köpet jag choklad eller vispar ihop nåt gott. Men det smakar inte alls gott och dessutom blir jag enormt illamående av det.
Känner mig helt ställd. Alltså, jag är supernöjd egentligen. Det är kanon att jag vill ha bra mat! Det jag absolut skulle ha idag var knäckebröd med ägg, tonfisk och majonäs. Så pass viktigt var det att när ägget inte var färdigkokt när jag skulle skala det så åkte det in i micron varpå det exploderade i skålen det låg i. Eftersom det var sista ägget vi hade hemma satte jag igång att rädda det som räddad kunde och lyckades rensa bort skalbitarna. Så jag kunde göra min röra. Lite rubbat kanske men med mitt illamående så är vad jag äter livsavgörande. Eller det känns så just då i alla fall.
Mannen har räddat situationen och köpt fler ägg. Så nu ska jag ner till köket och göra en ny ägg- och majonäsmacka. Trots att det står två skålar med chokladmousse i kylen. Jag gjorde dom idag men efter att ha ätit den ena så känns det inte alls bra, vill inte ha helt enkelt.
Är en helt ny värld detta, känner mig lite vilsen faktiskt 🙂

Kommentera

