Bättre igen

Ja, idag har det varit okej. Mensvärk som kommer och går, lite kramp i övre delen av magen men annars okej. Är sjukt trött bara. Igår lämnade jag man och barn vid middagsbordet för att lägga mig i soffan. Somnade på två sekunder. Vaknade till någon gång i timmen fram till midnatt då jag var vid medvetande nog att förflytta mig till sängen. Det tar på krafterna att ha ont.
Jag är väldigt lättad över att den lille mådde bra också. Var nog räddare än jag trodde, särskilt med de återkommande kramperna. Idiot-läkaren på VC lyckades verkligen stressa upp mig där för två veckor sedan. Suck.

Idag har vi faktiskt varit ute och lekt! En vända med lite snöskottning på förmiddagen. Höll på att tuppa av pga ansträngningen men efter lite stödvila i en snöhög orkade jag lite till. På eftermiddagen var vi ute och åkte pulka och jag kunde faktiskt dra henne upp för den lilla backen ganska många gånger. Vi turades gudskelov om mannen och jag, annars hade det inte gått. Märker att jag är sliten och trött nu. Först flera veckor med illamående och nu två veckor med smärta. De senaste två har jag dessutom knappt kunnat eller vågar äta något annat än havremjölk, ris, potatis och kokt torsk. Det blir en inte fet på precis. Har därför tappat 2 kg. Hade hunnit gå upp ett sedan jag plussade men är alltså nere på -1 kg från normalvikt nu. Och det känns. Hjärtat arbetar som besatt när jag rör mig och jag är trött och yr. Längtar efter att våga äta lite mer normalt snart.

Ovanpå detta tror jag fortfarande att jag ska kunna åka upp till min älskade fjällby nu i februari. Försöker tala förstånd med mig själv men det är inte lätt. Saknaden efter vännerna och fjällen är stor. Och nästa chans att åka blir inte förrän i november/december någon gång. Men jag borde vara hemma och vila… Som sagt, min sämsta gren 😛

2 thoughts on “Bättre igen

  1. Skönt att höra att det är lite bättre! Håller tummarna för att smärtan håller sig borta nu!! Klart det är lite oroligt o ha ont i de trakterna när man är gravid. Man börjar ju ändå blicka framåt efter ett plus.
    Mmmm klart fjällen drar! Kanske kan bli lite vila där med? Låna ut pluppen till vännerna lite? Fast det kanske är svårt, många du vill träffa o mkt du vill göra om du åker. Hoppas du får må bra nu så du orkar åka!
    Kramar!

Kommentera

