Det är synd om mig idag

Fy i h-vete så ont jag har i magen! Ända sedan förra lördagen har det suttit i nu och det blir bara värre. Större delen av natten till idag låg jag med koliksmärtor under revbenen och nu imorse grät jag mig fram och tillbaka till förskolan när Pluppen skulle lämnas. Det är helt vidrigt och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Just nu ligger jag på rygg i sängen och andas med långa och djupa andetag, då är det hanterbart. Sjukvårdsupplysningen tyckte synd om mig men hänvisade till VC. De i sin tur ska ringa upp strax efter lunch, vad de nu kan göra. Ett är då säkert, den där Dr Andreas går jag i n t e till! Men hur jag ska orka hämta barnet på förskolan kl 12 vet jag inte riktigt. Eller, så klart jag gör det. Med ihopfälld mage och profylaxandning hela vägen så ska det gå. Hoppas hon somnar snabbt när vi väl är hemma…

Sedär, då ringde VC. Jag ska fortsätta ta mina Omeprazol och avvakta några dagar till. Detta eftersom jag inte kunnat ta dom sen jag kräktes. Herregud, hur ska jag orka ta hand om Ebba? Är det samma i morgon får mannen stanna hemma helt enkelt för det här går inte.

Kommentera

