Ny vecka, nya tag

Idag tog vi tag i inskolningen igen. Det gick hur bra som helst och hon var själv där i 45 min utan problem. Förhoppningsvis kan hon vara på förskolan onsdag förmiddag när jag ska till gyn för vul.
Funderar lite på om jag absolut vill titta eller inte. Eftersom jag mår så illa, magen är uppblåst och jag dessutom redan kan klämma ut lite gul mjölk ut brösten så känner jag mig säker på att det faktiskt bor någon där inne. Ja, jag vet att man aldrig kan vara säker ändå. Men det gäller ju hela livet, bara för att någon pickar på där inne på onsdag betyder ju inte det att det går bra hela vägen. Eller ens att det går bra när barnet väl är ute. Tänker ofta på min vän som förlorade sin älskade systerdotter förra året. 3 år gammal. Helt ofattbart.
Fast jag går nog på den bokade tiden ändå. Om det nu inte är okej där inne kan det vara skönt att avsluta det så fort som möjligt och slippa må illa tänker jag. Märkligt nog är jag fortfarande lugn som en filbunke angående graviditeten. Däremot funderar jag mycket på livet som tvåbarnsförälder. Gisses liksom!

One thought on “Ny vecka, nya tag

Kommentera

