Inskolning dag 3 – Vinterkräksjuka

Jahapp. Inatt kräktes fröken tre gånger. På sig själv, mig och över sängen. Sjukt orutinerat av oss att det blev så varje gång måste jag säga, men tanken att hon skulle kräkas mer än en gång slog oss inte. Hon har kräkts två gånger tidigare under hela sitt liv så vi har inte riktigt rutin på detta.
När jag sen ringde Förskolan så får jag veta ett flera barn ringts sjuka pga kräkningar i natt.
Så, misstanken är vinterkräksjuka. Urk 😦 Varken jag eller mannen har någonsin haft vinterkräksjukan så vi tror att vi är födda med den genen som gör oss immuna. Hoppas det!

2 thoughts on “Inskolning dag 3 – Vinterkräksjuka

  1. Ledsen att säga det men om dottern inte är immun kan ni inte båda vara immuna. Men det kanske inte är vinterkräk, utan någon annan bassilusk!

    • Aha, hade inte koll på att det inte var ett dominant anlag. Fast med tanke på att bara 20% av befolkningen är immuna kunde jag kanske räknat ut det 😉
      Det var nog inte vinterkräksjuka i det här fallet. Hon kräktes tre gånger men sen var det slut. Dagen därpå var hon trött och ville inte äta alls men hade inte förr symptom från magen. Idag är hon hur pigg som helst 🙂

Kommentera

