Förskolestart!

Idag började vi med inskolning på Förskolan för mitt älskade lilltroll. Och så bra det gick! Vi har faktiskt längtat efter detta hela familjen den senaste månaden. Lilla fröken för att hon helt klart tycker det är tråkigt att gå hemma med oss. Mannen för att han längtat efter jobbet igen och jag för att illamåendet är knäckande. Stackars E får inte alls leka särskilt mycket på dagarna när jag mår så här.
Vi var där en timme och hon lekte massor. Sen ville hon inte gå hem alls. Väl hemma slukade vår miniätare tre(!) pannkakor med grädde och slocknade sedan en timme tidigare än vanligt till eftermiddagsvilan.

Som jag har svängt när det gäller förskolan. För några månader sedan ville jag inte för något i hela världen lämna henne där på dagarna. Sen blev jag gravid och så förändrades min snälla och nöjda unge till en viljestark och trotsande unge. Allt är som det ska förstås. Det är jättebra att hon säger ifrån och kan bli arg. Men kombinationen med mitt illamående är inte bra. Nu kommer hon kunna leka och busa några dagar i veckan och jag får chansen att vila på dagen. Blir toppen detta!

3 thoughts on “Förskolestart!

  1. När jag hämtade Tuva idag låg hon fortfarande o sov trots att de andra barnen hade vaknat o rörde sig i rummet. Min unge som aldrig sovit inne låg där på en madrass på en kudde o med filt över sig, hon som aldrig använder varken filt el kudde annars. Förskolan kan göra märkliga saker med de små! Känns bra att hon trivs o att inskolningen går problemfritt även att det är lite skönt för mammahjärtat att hon går o letar lite efter mig, men att det lätt går att avleda. Skulle vilja vara en fluga på väggen o se hur hon beter sig när jag inte är där!

    • Haha, vad häftigt!
      Ja, här försvann Ebba med fröken för 30 minuter sedan och jag får ligga i en soffa och vila. Men åååå så nyfiken jag är på vad de gör!!! Vill också vara en liten fluga på väggen 🙂

Kommentera

