Cravings och illamående

Illamåendet ligger som en våt filt över tillvaron. Jag hade helt glömt bort hur vidrigt det var förra gången, var det verkligen så här illa? Antagligen :-/ Det blev ju i alla fall bättre längre fram så jag hoppas det lättar denna gång med. Tar mina Lergigan men de hjälper inte på samma sätt som sist. Kan bero på att jag bara tar Lergigan och inte Lergigan Comp då den senare varianten ger en massa kli i benen och det orkar jag verkligen inte med.

Nåja, snart kan jag lämna fröken på förskolan några timmar om dagen och vi båda får göra det vi helst vill, dvs leka och sova.

Och mitt i smällkalla vintern är jag bara sugen på att äta två saker: krispig sallad med massor av grönsaker, avokado och räkor samt jordgubbs- och mangosmoothie! Känns knäppt men varför inte, är nyttigt i alla fall 🙂

6 thoughts on “Cravings och illamående

  1. Usch, jobbigt med illamående. Hoppas det ger med sig snart.

    Jag hade också avokado som craving under hela min graviditet. Även keso hade jag ett ordentligt sug efter.
    Så varje lunch åt jag avokado och keso som förrätt. 🙂 Nyttigt och mättande.

    Kram

    • P.S läser men lyckas inte kommentera din blogg från telefonen.
      Skönt att du känner att förlossningen blev bra även fast det blev helt annorlunda, tänk tre barn!
      Och klokt med flaskan/amningen. Ni ska må bra, det är viktigt. När jag kämpade som mest med amningen så försökte jag hitta argument för varför jag absolut skulle fortsätta. Men jag hittade inga. Lite snopet men samtidigt skönt. I Sverige med vårt rena vatten och bra ersättningar så är det lika samma med amning och ersättning, i alla fall på ett ungefär. Nu ammade vi ändå för jag ville helst inte sluta innan hon ätit upp mina gravidkilon och hon vägrade flaskan så det var inte så mkt kvar att välja på 🙂 De är mycket bestämda med hur de ska ha det de små liven ❤

      • Märkligt att det strular med kommentarerna…?!
        Ja, det känns skönt att ha kommit fram till det beslutet.
        Jag känner ett lugn och skruttan är nöjd med flaskan. 🙂

        Kram

Kommentera

